Tropical Smoothie met kokosmelk

2015/03/img_3805.jpg

Ingredienten:
– glas kokosmelk (ik gebruik light versie)
-banaan
-mango
-ananas
-kiwi
-chiazaad

Tip: bij de meeste supermarkten heb je ook stukjes fruit ingevroren. Altijd handig om in je vriezer te hebben zodat je veel kan afwisselen met verschillende soorten fruit.

Deze smoothie is ook heel geschikt om er groenten als bijvoorbeeld spinazie, wortel of selderij aan toe te voegen!

Chocolade Smoothie

In de categorie verantwoord snoepen een choco verwen moment die wel gezond is 🙂

2015/03/img_3711.jpg

Ingredienten:
-glas amandelmelk
-1 banaan
-2 tl chiazaad
-2 tl cacao poeder
-(evt. peer)
-cacao nibs topping

Salade met tonijn en zongedroogde tomaten ‘italian style’

Tonijn uit blik op waterbasis bevat per 100 gram wel 23gr eiwitten en maar 0,5gr vetten en koolhydraten. (98 kcal) dus zeker ook als je veel traint is dit natuurlijk top om toe te voegen aan je salades, wraps, pasta’s of op brood!

2015/03/img_3799.jpg

Mijn ingrediënten dit keer;

-sla van rucola, bladsla en erwten kiemen
-tonijn uit blik (halve)
-rode ui
-selderij
-komkommer
-zongedroogde tomaat
-olijven
-pittenmix
-bruschetta kruidenmix
-parmezaanse strooikaas
-klein scheutje balsamico

*Wil je calorieen besparen kies dan voor tonijn en olijven op waterbasis en de gedoogde variant zongedroogde tomaat ipv alles in de olie.

*kun je nog wel wat eiwitten extra gebruiken voeg je wat huttekase toe en een gekookt ei.